3| | |Distance is just a test to see how far LOVE can travel. Distance means so little when someone means so much.| | |4

Monday, June 6, 2011

没有感觉... 会很好吗?

If I touch a burning candle 若我碰触一支燃烧着的蜡烛I can feel no pain 我不会感觉到疼痛If you cut me with a knife 若你用刀割我It’s still the same 还是一样(没感觉)And I know her heart is beating 我知道她的心是在跳动的And I know that I am dead 而我也知道我已经死了But the pain here that I feel 但我所感觉到的痛楚Try and tell me it’s not real 试着告诉我这不是真的And it seems that I still have a tear to shed 而且它似乎还想让我知道我,我还能流一滴泪
 
If I touch a burning candle 若我碰触一只燃烧着的蜡烛
I can feel no pain 我不会感到疼痛In the ice or in the sun 不论在寒冷还是温暖的地方
it’s all the same 还是一样(没感觉)Yet I feel my heart is aching 但我还是能感觉到我的心在隐隐作痛Though it doesn’t beat, it’s breaking 即使心已不再跳动, 它也已经碎了And the pain here that I feel 但我所感觉到的痛楚Try and tell me it’s not real 试着告诉我这不是真的I know that I am dead 我知道我已经死了But it seems that I still have some tears to shed 但那痛楚似乎还想让我知道我还能流泪
(乱翻译的= =") 
 
 
僵尸新娘-爱米莉.. 她内心的遗憾就是, 她..已经死了..
死亡使得她没有了心跳, 呼吸, 甚至是神经上的感觉...
曾有想过...若没了感觉,什么也不用怕..什么也不用担心..
即使被割到、烫到、伤到...没了感觉, 也就不怕这些...
但..听着这首歌.. 心里突然一阵感触...
人有感觉..证明自己还是存在与这世界的..
没了感觉..会是怎样的...?
 
我想..这不是什么好事吧..
虽然不怕挨刀子或是伤到...
但..没感觉的日子是很无趣的吧...
PS: 纯粹无聊写的..别以为我想不开噢xDD (被Pia飞 

No comments: